środa, 30 lipca 2008

Jak wdrażać VoIP - część III

Ciąg dalszy rozważań na temat tego, jak operatorzy stacjonarni na świecie efektywnie wdrażali VoIP tak, by na nim zarobić.

Nie o wszystkim i nie z każdym wypada mi - ze względu choćby na interes firmy, w której pracuję - szczegółowo pisać, dlatego zainteresowanych bliższymi informacjami proszę o bezpośredni kontakt. Dokonam screeningu i być może przekażę co bardziej smakowite informacje. :-))

To co tu piszę też ma swoją wartość i sprawdziło się w ogniu rynkowej walki, więc czytajcie dalej.

A więc agresywna kampania marketingowa podziałała, odnieśliśmy sukces. I co dalej?

Czeka Cię kontratak ze wszystkich stron: ze strony operatora dominującego, ze strony operatorów konkurencyjnych i niszowych, operatorów telewizji kablowych, czasami reaguje też regulator. Stajesz się punktem odniesienia dla innych do tworzenia nowych, lepszych ofert od Twojej!

Nie wchodząc w szczegóły powiem tylko, że tego typu sytuacja zaistniała np. na rynku telekomunikacyjnym we Francji (2007 rok).

Co robić?

Musisz być elastyczny i reagować szybko!

Musisz mieć ofertę (cenową i techniczną), która możesz łatwo i szybko zmodyfikować, dostosować do nowej sytuacji i nowych potrzeb.

Tak czy inaczej musisz odpowiedzieć na ten atak (szczegółowe przykłady z referencjami pokazuję klientom).

Zrobisz to tylko wtedy, gdy Twoja organizacja (technika, marketing), a także Twoja sieć oraz infrastruktura wsparcia (OSS/BSS) będzie przygotowana na to, by szybko wdrażać nowe usługi, nowe elastyczne plany taryfowe, promocje itp.

Jeśli zdołasz dzięki temu utrzymać swoją pozycję rynkową, jesteś wygrany!

Nie musisz już dynamicznie zdobywać rynku. Wystarczy, że zadbasz o swoich klientów, by dostali co najmniej tak dobrą ofertę, jak proponuje najlepszy z konkurentów. Naturalny, "generyczny" wzrost (ostatnio przejściowo tylko, mam nadzieję, spowolniony poprzez trudną globalną sytuację gospodarczą) spowoduje, że będziesz cały czas na dużym plusie.

Zapobiegać odchodzeniu własnych klientów (churn reduction) jest łatwiej (czytaj - taniej), niż zdobywać nowych. Wystarczy teraz tylko dopieścić Twoich klientów i zadbać, by nie warto im było odchodzić do konkurencji.

Trzeci punkt naszej strategii VoIP odpowiada właśnie na pytanie jak tego dokonać.

O tym następnym razem.

Brak komentarzy: